رئیس اتحادیه حمل و نقل كالاهای درون شهری تهران گفت: نرخ صنف حمل و نقل كالای درون شهری در كشور از پایه مشكل دارد چون 9 تا 10 سال این صنف فاقد نرخ بوده است.
عارف مرادی در برنامه هشت صبح رادیو اقتصاد افزود: نرخ تمامی صنفها نه صنف حمل و نقل كالای درون شهری در سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از مصرف كنندگان و تولید كنندگان و انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف كنندگان با حضور روسای اتحادیهها و نماینده اصناف تعیین میشود.
وی همچنین اظهار داشت: نرخ صنف حمل و نقل كالای درون شهری در كشوراز پایه مشكل دارد چون 9 تا 10 سال این صنف فاقد نرخ بوده است.
رئیس اتحادیه حمل و نقل كالای درون شهری گفت: همین موضوع باعث شده نرخ مصوب مورد ابلاغ پاسخگوی كار فعالان این صنف نباشد.
وی افزود: در حال حاضرنرخ مصوبی كه به اتحادیه حمل و نقل كالای درون شهری ابلاغ شده واقعی نیست و باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.
مرادی اضافه كرد: نرخ خدمات بار و اسباب كشی با احتساب چهار نفر كارگر با یك كامیون باتوجه به نرخ تورم امروز باید حداقل بین 8 تا 10 میلیون تومان باشد.
وی ادامه داد: پایین بودن نرخ خدمات بار و اسباب كشی علاوه بر اینكه كار را علی رغم سنگینی آن برای واحدهای صنفی از صرفه خارج می كند باعث ایجاد نارضایتی اعضا اتحادیه و فعالان این حوزه هم میشود.
رئیس اتحادیه صنف حمل و نقل كالای درون شهری تهران گفت: با توجه به پیگیریهای صورت گرفته قرار بر این شده كه نرخ مصوب فعلی مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد.
وی افزود: شركتهای باربری مجاز نرخ خدمات باری را كه ابتدا به مشتری اعلام میكنند همان نرخ را از آنان دریافت میكنند اما باربریهای غیر مجاز ابتدا نرخ خیلی پایینتری را به مشتری اعلام كرده و در پایان كار 10 تا 15 برابر نرخ اعلامی هزینه از صاحب كالا و بار دریافت میكنند.
مرادی تصریح كرد: صنف باربری صنف حساسی است به لحاظ امانتداری و ناموس داری بنابراین نباید اجازه داد افراد ناشناسی كه هیچ نام و نشانی ندارند به خانه های مردم رجوع كنند.
وی در ادامه به مردم توصیه كرد برای حمل بار و اسباب كشی به شركتهای مجاز باربری مراجعه كنند.