گزارشگری رادیو دشوار اما دل‌چسب؛ مرجان قندی از 2 دهه تجربه گفت

مرجان قندی گزارشگر رادیو سلامت با اشاره به 2 دهه فعالیت خود بیان كرد كه گزارشگری چالشی دشوار اما دلچسب است.

1404/06/22
|
10:56

به گزارش روابط عمومس معاونت صدا، مرجان قندی گزارشگر باسابقه رادیو سلامت با 19 سال فعالیت در عرصه گزارشگری و 24 سال تجربه خبرنگاری، از تجربه های كار خود به خبرنگار مهر گفت: 19 سال است كه در حوزه گزارشگری رادیو فعالیت می‌كنم و پیش از آن 24 سال تجربه خبرنگاری داشته ام. شروع كارم به دوران دانشجویی در رشته پیراپزشكی بازمی‌گردد. همان زمان یك دوره خبرنگاری گذراندم و به وزارت بهداشت راه پیدا كردم. در حوزه روابط عمومی و اخبار كار می‌كردم و با مجلاتی چون سلام همكار و پیام سلامت همكاری داشتم. بعد از تعطیلی آن مجلات، در آزمون صدا شركت كردم، صدایم تأیید شد و همكاری با رادیو را از همان‌جا آغاز كردم.

وی با بیان اینكه گزارشگری حرفه‌ای سخت اما دل‌چسب است، اضافه كرد: گزارشگری فقط ضبط صدا یا طرح چند پرسش نیست. باید توانایی ارتباط گرفتن با مسئولان را داشته باشید و هم‌زمان بتوانید مردم را ترغیب كنید كه بی‌پرده با شما صحبت كنند. این كار، ارتباط انسانی، درك درست موقعیت‌ها و جسارت در مواجهه با چالش‌ها را می‌خواهد.

قندی با اشاره به خاطره ای از روزهای كرونا عنوان كرد: در طول این سال‌ها گاه بارها با شرایط سخت روبه‌رو شده ام اما هیچ‌یك باعث نشد عشق و علاقه ام به این حرفه كم‌رنگ شود. یكی از دشوارترین دوران كاری‌ام ایام كرونا بود. برای تهیه گزارش مرتب به بیمارستان‌ها می‌رفتم و عملا در معرض خطر جدی ابتلا قرار داشتم. در سال دوم گزارشگری‌ام، برای تهیه گزارشی به بخش مراقبت‌های ویژه سه بیمارستان مختلف رفتم. بعد از آن دچار آبسه حلق شدم و نزدیك بود كارم به جراحی بكشد. یك ماه و نیم تحت درمان بودم تا دارودرمانی اثر كرد و از جراحی نجات یافتم.

وی با اشاره به علاقه‌اش به این شغل اظهار كرد: با همه اینها گزارشگری رادیو برای من تنها یك شغل نیست؛ بخشی از زندگی من است. در این مسیر همیشه چیزی برای یاد گرفتن وجود دارد، چیزی برای تجربه كردن و البته فرصتی برای خدمت به مردم. این حرفه هر روز چالش تازه‌ای دارد و همین چالش‌هاست كه آن را دل‌چسب و ارزشمند می‌كند.

این گزارشگر در پایان تصریح كرد: گزارشگری بیش از هر چیز، رسالتی انسانی است؛ مسئولیتی كه فرد را وادار می‌كند از دایره راحتی خود بیرون بیاید و در دل موقعیت‌های دشوار، صدای مردم را به گوش دیگران برساند. وقتی پای درد دل یك بیمار یا خانواده‌ای گرفتار می‌نشینید، یا وقتی از زبان یك مسئول پاسخ و راه‌حلی می‌گیرید، می‌فهمید كه گزارشگری فقط حرفه رسانه‌ای نیست، بلكه پلی میان مردم و تصمیم‌سازان است.

دسترسی سریع