مرجان قندی گزارشگر رادیو سلامت با اشاره به 2 دهه فعالیت خود بیان كرد كه گزارشگری چالشی دشوار اما دلچسب است.
به گزارش روابط عمومس معاونت صدا، مرجان قندی گزارشگر باسابقه رادیو سلامت با 19 سال فعالیت در عرصه گزارشگری و 24 سال تجربه خبرنگاری، از تجربه های كار خود به خبرنگار مهر گفت: 19 سال است كه در حوزه گزارشگری رادیو فعالیت میكنم و پیش از آن 24 سال تجربه خبرنگاری داشته ام. شروع كارم به دوران دانشجویی در رشته پیراپزشكی بازمیگردد. همان زمان یك دوره خبرنگاری گذراندم و به وزارت بهداشت راه پیدا كردم. در حوزه روابط عمومی و اخبار كار میكردم و با مجلاتی چون سلام همكار و پیام سلامت همكاری داشتم. بعد از تعطیلی آن مجلات، در آزمون صدا شركت كردم، صدایم تأیید شد و همكاری با رادیو را از همانجا آغاز كردم.
وی با بیان اینكه گزارشگری حرفهای سخت اما دلچسب است، اضافه كرد: گزارشگری فقط ضبط صدا یا طرح چند پرسش نیست. باید توانایی ارتباط گرفتن با مسئولان را داشته باشید و همزمان بتوانید مردم را ترغیب كنید كه بیپرده با شما صحبت كنند. این كار، ارتباط انسانی، درك درست موقعیتها و جسارت در مواجهه با چالشها را میخواهد.
قندی با اشاره به خاطره ای از روزهای كرونا عنوان كرد: در طول این سالها گاه بارها با شرایط سخت روبهرو شده ام اما هیچیك باعث نشد عشق و علاقه ام به این حرفه كمرنگ شود. یكی از دشوارترین دوران كاریام ایام كرونا بود. برای تهیه گزارش مرتب به بیمارستانها میرفتم و عملا در معرض خطر جدی ابتلا قرار داشتم. در سال دوم گزارشگریام، برای تهیه گزارشی به بخش مراقبتهای ویژه سه بیمارستان مختلف رفتم. بعد از آن دچار آبسه حلق شدم و نزدیك بود كارم به جراحی بكشد. یك ماه و نیم تحت درمان بودم تا دارودرمانی اثر كرد و از جراحی نجات یافتم.
وی با اشاره به علاقهاش به این شغل اظهار كرد: با همه اینها گزارشگری رادیو برای من تنها یك شغل نیست؛ بخشی از زندگی من است. در این مسیر همیشه چیزی برای یاد گرفتن وجود دارد، چیزی برای تجربه كردن و البته فرصتی برای خدمت به مردم. این حرفه هر روز چالش تازهای دارد و همین چالشهاست كه آن را دلچسب و ارزشمند میكند.
این گزارشگر در پایان تصریح كرد: گزارشگری بیش از هر چیز، رسالتی انسانی است؛ مسئولیتی كه فرد را وادار میكند از دایره راحتی خود بیرون بیاید و در دل موقعیتهای دشوار، صدای مردم را به گوش دیگران برساند. وقتی پای درد دل یك بیمار یا خانوادهای گرفتار مینشینید، یا وقتی از زبان یك مسئول پاسخ و راهحلی میگیرید، میفهمید كه گزارشگری فقط حرفه رسانهای نیست، بلكه پلی میان مردم و تصمیمسازان است.